tirsdag den 28. februar 2012

Marcipanmuffins med hvid chokolade og hindbær


Jeg har et eller andet med hindbær i bagværk; jeg synes, at de giver et helt perfekt modspil til de ofte lidt søde kager. Så da jeg fandt opskriften på muffins med hvid chokolade og marcipan, så slog jeg til! Opskriften er egentlig med jordbær, men dem valgte jeg altså at skifte ud med hindbær, og det var ikke et helt dårligt valg, hvis jeg selv skal sige det.


Marcipanmuffins med hvid chokolade og hindbær

16 stk.

150 gram smør
150 gram hvid chokolade
3 æg
100 gram sukker
100 gram marcipan
150 gram hvedemel
1 tsk. bagepulver
16 hindbær

Smelt smørret ved svag varme i en gryde. Hak chokoladen og smelt den under omrøring i det varme smør. Pisk æg og sukker skummende og luftigt. Riv marcipanen i æggesnapsen, og pisk til den er luftig og cremet. Sigt hvedemel og bagepulver i dejen og rør det sammen med chokoladesmørret.

Fordel dejen i muffinsforme og tryk et hindbær ned i midten af hver. Dæk hindbærret til med dejen. Bag kagerne i 20 minutter ved 180 grader. Afkøl og server dem drysset let med flormelis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar