søndag den 27. januar 2013

Anmeldelse: Baking Heaven

Der stod jeg i Kop&Kande med min ene bøtte krymmel, som skulle bruges til fastelavnsboller; et nemt og sagesløst offer. Og det havde ekspedienten spottet. I hvert fald var han ikke mange sekunder om at spørge, om jeg da ikke kunne tænkte mig det nye kagemagasin, de solgte.

Nu havde jeg egengtlig besluttet mig for, at der ikke skulle bruges flere penge - men, hvem prøver jeg at narre? Jeg er jo en sucker for alt, der har med kager at gøre, og derfor røg bladet også med hjem.

Men det køb fortrød jeg så bestemt ikke. Bare indholdsfortegnelsen fik min mund til at løbe i vand. Der er masser af opskrifter og kun nogle få sider med nyheder inden for kageverdenen. Bladet er delt op i kategorier som "kager", "kiks og småkager" og lignende, så det er nemt at finde rundt i. Og billederne i indfortegnelsen gør det nemt at finde tilbage til en kage uden at skulle bladre det hele igennem. Opskrifterne er nemme at finde rundt i, og billederne er indbydende, så man nærmest ikke kan lade være med at planlægge en tur i køkkenet.

Der er noget for enhver smag og evne med alt fra crumbles, bradepandekager over til popckaes og fondantpyntede sager. Jeg er fan og har allerede sat kryds ved mange af opskrifterne. Så jeg skal helt sikkert have det næste nummer. Og så er det, som ekspedienten sagde, noget andet end det, Mette Blomsterberg laver. Og lidt forandring skader jo aldrig.

 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar