mandag den 3. december 2012

Brownie med hvid chokolade og appelsin

Jeg er en hyppig gæst på Anne au Chocolats blog, og min mund løber næsten lige så ofte i vand, når jeg læser opskrifterne. Adskillelige er gemt i mine favoritter.

Og det var også her, at jeg fandt opskriften på brownie med hvid chokolade. For at tilføje lidt jul til opskriften, så har jeg puttet appelsinsaft i dejen. Det giver en frisk smag til kagen, så den ikke er så tung igen. Men det er jo en brownie, så et stykke vaniljeis vil altid gøre sig godt til.

 
Brownie med hvid chokolade og appelsin
1 lille bradepande

200 gram smør
200 gram mørk chokolade
125 gram mel
3 æg
265 gram sukker
½ vaniljestang
½ tsk. salt
150 gram hakket hvid chokolade
Saft fra 1 appelsin
 
Smelt smørret i en gryde, hæld chokoladen deri og lad den smelte. Pres appelsinen og kom saften ned til blandingen. Halver vaniljestangen, skrab kornene ud og mas dem ud i noget af sukkeret. Pisk mel, æg, sukker, vaniljesukker og salt til en luftig konsistens og rør langsomt smør- og chokoladeblandingen i under omrøring. Vend til sidst den hakkede hvide chokolade i. Hæld dejen i en bradepande foret med bagepapir. Bag kagen i cirka 25 minutter ved 200 grader. Lad kagen køle af.
 
Bag gerne kagen før, så den har tid til at sætte sig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar