fredag den 6. april 2012

Banankage med After Eight

Jeg havde nogle bananer til overs, fra da jeg lavede frugtsalat, og de var efterhånden nået det der brune stadie, hvor jeg ikke bryder mig om at spise dem.

Så hvad andet var der at gøre end at lave banakage? Hvilken timing, som slet ikke var planlagt... Der lå nogle After Eight-chokolader og kiggede på mig på bordet, så jeg besluttede, at de ligeså godt kunne indgå i kagen. Opskriften er fra "God mad - let at lave", jeg brugte bare lidt færre bananer og tilføjede After Eighten - og skar derfor lidt ned på sukkeret.

Nej, det var ikke meningen, at der skulle komme et ansigt i kagen - men fint så det ud.

Banankage

2 bananer
½ dl. kaffe
150 gram blødt smør
180 gram sukker
3 æg
300 gram hvedemel
1½ tsk. bagepulver

Mos bananerne sammen med kaffen. Rør smør og sukker sammen og tilsæt æggene ét ad gangen. Rør godt mellem hvert æg. Bland mel og bagepulver sammen og rør det i dejen. Tilsæt de mosede bananer. Hæld lidt dej i bunden af en rugbrødsform, læg lidt After Eight ovenpå. Hæld dej ovenpå igen og læg igen et lag After Eight. Hæld den sidste dej i. Bag kagen ved 175 grader i cirka 55 minutter på én af de nederste ribber i ovnen. Overtræk eventuelt den afkølede kage med glasur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar